Thursday, November 11, 2010

my all-time fav story..satu kisah yg bijak utk renungan kite bersame


Cite ni aku tak ingat aku bace dari mane...dah lame dah..maybe ade jugak korang yg dah penah tau cite ni..tapi pd yg x tau tu aku nk kongsi jela cite ni ye...

Cite nye lebih kurang cmni la..Kisah pasal sorang paderi ngan sorang alim ulama Islam. Paderi ni tanye 3 soklan psl kemusykilan die ngan agama Islam..soklan2 die ialah :

1) Mana Tuhan kamu? Wujud ke Tuhan kamu? Kenapa kamu sembah Tuhan yg kamu tak nampak?
2) Tuhan kamu kata, syaitan akan dimasukkan ke dalam api neraka di hari pembalasan. Syaitan dijadikan daripade api..Jadi ape efeknye masukkan setan dlm nerake sbb die takkan rase saket..api sama api..
3) Ape itu takdir?

Our smart alim ulama terus menampar muke si paderi. Paderi pon tekejut hanjj la di samping berase sakit di pipinye...

paderi : Pesal ko tampar aku?
ulama : tamparan itulah jawapan kepade ketige2 soalan ko..
paderi : macamane pulak ko boleh kate cmtu?
ulama : ko rase sakit tak bile aku tampar tadi?
paderi : sakitla..aku rase nk tampar ko balik je
ulama : mane kesakitan tu? aku tak nampak pon? kau tipu!!!huhu
paderi : heyyyy!! mmg pipi aku sakit..aku yg rase..aku tak tipu!!
ulama : aku tak pecaye..tunjukkan kesakitan tu!
paderi : macamane aku nk tunjuk?? tp mmg aku rase sakit..
ulama : haaa...tau pon ko..itu dah menjawab soklan ko yg pertame..kami umat Islam mmg tak nmpak Tuhan..tapi kami percaye dan kami boleh rasa kewujudanNya.
paderi :(gulppp) macamane dgn soklan kedua??
ulama : ko kate td pipi ko sakit kan??
paderi : yup
ulama : pipi ko diperbuat dari ape?
paderi : kulit la
ulama : tangan aku diperbuat dari ape?
paderi : kulit jugak
ulama : so...takyah la ko nk memandai2 kate yg setan takkan rase sakit dok dlm nerake tu...ok??
paderi : ok..oo..camtu ek?? (aku pulak yg memandai2 menambah..kahkahkah)
ulama : utk soklan ketige nye..emm..ko ade mimpi tak mlm td yg hari ni ko akan kene tampor ngan aku??
paderi : takde mimpi ponn...
ulama : that's what we call takdir!!!understandd???dah dah...gi balik..mls aku nk layan ko...(kuikui)
paderi : yelah2...eh taknak la...nak masuk ISLAM la..ISLAM lg best rupenye..
ulama : baguihhhhh aaa...

haaaaa...camtula citenye...i like..yg lelain tu saje aku nambah sket bg berseri cite ni...mwahahaha...okeh ni je utk entry ni..mls dah..

0 comments:

I FOLLOW

Total Pageviews

 

~sPiCe Of My LiFe ☺☻☺ ♥~ Copyright © 2009 Cosmetic Girl Designed by Ipietoon | In Collaboration with FIFA
Girl Illustration Copyrighted to Dapino Colada